Köpvillkor

Beställning

När du handlar hos Biobody.se kan du välja att:

  • använda butikens snabbkassa som gäst. Då registrerar du dina kunduppgifter för det aktuella köpet men behöver inte spara någon personlig information i något kundkonto. Undantaget är den information vi  behöver för det aktuella köpet. Den informationen sparas i vår databas.
  • registrera ett permanent kundkonto och spara dina kunduppgifter inför kommande beställningar, administration av uppgifter, statistik, m.m.. När du registrerar ett kundkonto hos oss lagrar vi ditt namn, din adress och andra adressdata i vår databas för kommande behov. I och med detta kan du dessutom följa dina beställningar, ändra och lägga till adresser och administrera ditt konto på andra sätt, eller
  • mejla oss din en beställning via kontaktformuläret » med uppgift om vem du är, adress, telefonnummer, eventuellt kundnummer samt vad du vill beställa. Då behandlar vi din beställning manuellt och sänder dig en betallänk för betalning eller uppgifter för att förskottsbetala via bankgiro eller bank innan vi sänder produkterna.

Betalning

PAYSON

Med Payson (en del av Svea Bank AB) väljer om du vill betala med

  • Kort: Du kan välja att betala direkt med Visa, MasterCard, Maestro, Diners Club och Discover Card i svenska kronor och euro. Enkelt och tryggt.
  • Faktura*: Faktura är förvalt som betalsätt för att ge en snabb och smidig köpupplevelse. När vi skickar varorna mejlas fakturan till dig. Du får hem varorna först och betalar i efterhand. Se betalvillkor* för faktura nedan.
  • Dela upp betalning: handlar för mer än 300 kronor kan du välja att dela upp din betalning räntefritt i 3-12 månader! Lagkrav sedan 1 januari 2023 kräver att du bekräftar din order med BankID när du handlar mot faktura.
  • Internetbank: Du kan betala via Swedbank, SEB, Nordea, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken eller Sparbanken Syd. Du loggar enkelt in och godkänner transaktionen med Mobilt BankID vid köptillfället. Payson samarbetar med Trustly, en av Europas ledande aktörer inom bankbetalningar.
  • Swish: du kan genomföra ditt köp via Swish vart du än befinner dig. Använder du mobilen så öppnas Swish-appen automatiskt på samma enhet. Sker köpet via en annan enhet så öppnar du Swish på din mobil och använder funktionen för att scanna QR-koden som visas vid betalningen. Du omfattas också av Paysons köparskydd när de betalar med Swish. 

Villkor för PaysonFaktura

I samarbete med Payson erbjuder vi dig att betala köpet mot faktura. Du måste ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i kreditprövningen. Om du gör köpet för ett företags räkning ska det vara registrerat i Sverige och du vara behörig firmatecknare för företaget samt företaget godkännas i kreditprövningen. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress som anges vid köptillfället. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid utebliven betalning skickas betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Dröjsmålsränta debiteras med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om överlåtelse
Fakturan kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634.

Mer information och fullständiga villkor finns här.

Information om ångerrätt
Enligt Lag (2005:59) om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du ska kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Läs mer om Payson »

STRIPE

Med Stripe kan du betala med Visa, MasterCard, Maestro, Diners Club och Discover Card i svenska kronor och euro. Enkelt och tryggt.

Information uppdateras.

Frakt och leverans

Frakt inom Sverige tillkommer med 39 kr* på alla beställningar upp till 700 kr. Beställning över 700 kr sänder vi fraktfritt.

Till utlandet tillkommer alltid fraktavgift.

Normalt sett skickar vi din beställning inom 48 timmar efter att vi mottagit den. Om vi inte kan sända din beställning lika snabbt som vanligt meddelar vi det på hemsidan (vid resa t.ex.).

PostNord

Vi sänder vanligtvis med vanligt PostNord A-brev i en vadderad påse. Detta är det billigaste och snabbaste sättet att skicka, och fungerar oftast väl.

OBS! SKRYMMANDE BREV – BREVLÅDA ELLER UTLÄMNINGSSTÄLLE

Vissa försändelser delas ut till den brevlåda, vissa hamnar på ett utlämningsställe nära dig (och du får en avi hem till din brevlåda. Det här kan variera från ort till ort, och är inget vi kan styra över.

FÖRSENAD/UTEBLIVEN LEVERANS?

Det tar normalt en eller två dagar innan försändelsen når ditt utlämningsställe alternativt lämnas i din brevlåda/kommer med lantbrevbäraren. Ibland tar PostNord någon dag ytterligare på sig att leverera försändelsen.

Om försändelsen aviseras tar det ytterligare 1 dag (ibland 2 dagar) innan avin når din adress.

Någon enstaka gång blir en försändelse försenad flera dagar. Det har hänt att PostNord tagit 1 vecka på sig att leverera ett brev som ska vara framme på 1 dag. Om dina produkter inte kommer får du meddela oss snaras möjligt.

Returer och ångerrätt

Om du av någon anledning behöver eller vill sända något i retur till oss ber vi dig höra av dig till oss först. Det går bra att mejla till butiken [at] biobody.se.
Om det är något fel med leveransen är det viktigt att du meddelar transportören detta omedelbart. Du kontaktar också oss samtidigt så får vi lösa det.

DISTANSKÖPLAGEN

Enligt Lag (2005:59) om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du ska kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning och vara oöppnad. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Läs mer om Distansköplagen här »

Övrigt

Uppge rätt adress

Om du uppger fel adress, exempelvis fel postnummer (som händer i bland) och brevet inte kommer fram till din adress/ditt utlämningsställe ansvarar du ekonomiskt för eventuella kostnader som kan tillkomma för att exempelvis få försändelsen i retur, för oss att sända en ny försändelse etc.

Annat

Kontakta oss så löser vi det.